Verkoopstyling

Wat doet verkoopstyling?

  • Laat de potentie van uw woning zien door positieve eigenschappen te benadrukken.

Een verkoopstyliste benadrukt alle positieve eigenschappen van uw woning. Zij laat aan eventuele kopers zien welke potentie het huis heeft. Het lijkt een manier van inrichten, maar het is veel meer. Ze zorgt ervoor dat kopers met een verschillende smaak, ieder voor zich, de voordelen en mogelijkheden van het huis zien.

Verkoopstyling maakt gebruik van psychologische effecten. Dát is ons vak; dáár is onze opleiding op gericht. Door middel van visuele effecten optimaliseren we de beleving van eventuele kopers.

 Wat levert dat op?

  •  meer interesse van kijkers

Het voordeel van deze manier van werken is dat er veel meer kopers ineens interesse lijken te hebben in uw huis. Ze zien ‘ineens’ mogelijkheden met het huis die ze – zelfs met uw smaakvolle inrichting – toch niet gezien hadden. Verkoopstyling vergroot dus vooral het aantal potentiële kopers van uw huis.

  • beïnvloed de verkoopprijs en -termijn

Als er meer kopers ‘in de markt’ zijn, is dat van invloed op de verkoopprijs en de verkooptermijn. De verkooptermijn wordt vooral beïnvloed omdat de kopers die overrompeld zijn door uw huis, niet te lang durven te wachten met het nemen van hun beslissing. Ze gaan ervan uit dat er meerdere kapers op de kust zullen zijn. Waarschijnlijk hebben ze daar zelfs gelijk in. Niet alleen de verkooptermijn wordt beïnvloed door verkoopstyling. Het heeft ook invloed op de verkoopprijs van de woning. Als iemand het idee heeft dat er meerdere gegadigden zullen zijn, is men voorzichtiger met het uitbrengen van lage biedingen. Na het uitbrengen van een laag bod ligt het immers voor de hand dat de makelaar liever eerst met een ander gaat praten.

Verkoopstyling kan er dus voor zorgen dat u uw huis sneller en tegen een hogere prijs verkoopt.